środa, 17 czerwca 2015

Koktajl selerowo - bananowy

seler



Ostatnio naszła mnie chęć na eksperymenty - kulinarne oczywiście. Jestem wielką fanką koktajli, ale do tej pory gustowałam raczej w tych owocowych. O przepisie na mój ulubiony pisałam już wcześniej. Skoro jednak idzie lato, a na rynku pojawiają się coraz to smaczniejsze warzywa, postanowiłam wypróbować kilka nowych przepisów. Dzisiaj mam dla Ciebie mój pierwszy eksperyment, który zdecydowanie mogę zaliczyć do udanych. 

Koktajl selerowo - bananowy

O ile samego, "czystego" selera nie lubię, to już w formie koktajlu bardzo mi smakuje. Dodatek słodkiego banana i kwaśniej cytryny idealnie się komponuje. Koktajl smakuje lekko słodkawo, ale dominuje w nim warzywny smak selera. 

Co takiego dobrego ma w sobie ten koktajl? 

Seler jest warzywem niskokalorycznym i bogatym w błonnik, a do tego zawiera sporo kwasu foliowego, beta-karotenów i magnezu. Ma też sporo witaminy C, ale akurat w tym koktajlu dodatek cytryny dostarcza jej więcej. Połączenie banana i selera daje nam też porządny zastrzyk potasu, bo oba te produkty są w niego bogate. Dzięki mleku nasz organizm dostanie również sporo wapnia. 


seler


 Przepis :
2-3 łodyżki selera naciowego 
1 banan  
2 łyżki soku z cytryny  
1/2 szklanki mleka





Selera umyć, pokroić na małe kawałki. Wszystkie składniki wrzucić do blendera i zmiksować na gładką masę.
Jeśli lubisz rzadsze koktajle, dodaj więcej mleka.





Jak możesz zobaczyć w tabelce poniżej - duża szklanka koktajlu to tylko 258 kcal, a będziesz nią najedzony przez długi okres czasu. Taki koktajl jest doskonały na drugie śniadanie czy podwieczorek. Smacznego :)




A jak to jest u Ciebie? Lubisz koktajle czy raczej unikasz ich jak ognia? Jeśli chcesz, podziel się przepisem na swój ulubiony w komentarza!

0 komentarze:

Prześlij komentarz